top of page
Keresés

BADACSONYÖRS

Sziasztok!

Az elmúlt közel két hetet a Balaton partján, azon belül is Badacsonyörsön töltöttem. Ez egy nyaralással pihenéssel összekötött horgászat volt, ahol a horgászatom célja az volt, hogy bebizonyítsam, hogy rendszeres jó minőségű etetéssel part közelébe is ki lehet csalni a jó halat a fürdőző szezon kellős közepén is. Nem a darabszámra mentem, hanem minél nagyobb balatoni pontyot szerettem volna a bölcsőmbe fektetni.

Ennek megfelelően készültem bojlival is. Nem véletlenül nem írtam csalit egyetlen posztomhoz sem. Mint tudjátok a STÉG Productnál sose állnak le a fejlesztések, így erre a túrára egy teljesen új bojlit hoztam magammal, ami talán a következő évek egyik újdonsága lehet. Koncepció ami alapján a golyó készült, hogy a nagy természetes vizeken lehessen vele eredményesen horgászni igazán nagy pontyokra. Kevésbé attraktív, mint a két nagy kedvencem a Seamixture és az Édesfűszer, azért, hogy a kisebb pontyok érdeklődését ne keltse fel túlzottan. Balatonon rengeteg hal van és ezek hatalmas csapatokban járnak, sokszor igaz a mondás, hogy a halak nem hagynak nyugodtan horgászni. Ha túl sok kisponty jelenik meg az etetésen gyakorlatilag nem lesz esélye a kapitális halaknak odaférni a csalinkhoz. Ez egy tipikus nagyhalas csali, aminek azért bőven van fehérje tartalma is.

De a jó csali nem elég a sikerhez. Etetési stratégiám a régi jól bevált „szoktató etetés” volt. Ami annyit tesz, hogy minden reggel és este azonos időben azonos mennyiségű kaját szórtam a bójám közelébe. Bojli mellé főzött kukoricát és kicsi főzött kendert etettem. Bójámat 80-90 méter körül helyeztem el, ennek a jobb oldalára magot és bojlit vegyesen etettem, bal oldalára csak golyót szórtam 24-es méretben. Koncentrált etetésről itt nem beszélhetünk, nagy mennyiségű csalogató anyagot egy körülbelül 30x15 méteres területen dobáltam szét.

Nappal egyáltalán nem is horgásztam, általában egy kellemes vacsora után ültem ki a stégre, 8-11 óra között és reggel 7-9 között fejeztem be a pecát. Az első 3 este nem hozta meg a várt sikert. Fogtam ugyan pár pontyot, de nem abból a méretből amiért érdemes a stégen éjszakázni. Negyedik estétől azonban beindult a buli, onnantól kezdve nem volt olyan éjszaka, hogy nem fogtam volna 10kg felett és csak 2 olyan este volt, hogy nem jött 15kg feletti. Legjobb éjszakák a második hét hétfő-szerda közötti időszakok volta. Ekkor kevesebb vitorlás, fürdőző zavarta a vizet és a badacsonyi diszkó hajó se üvöltette a magyar retrot és a telepi technot a Balcsi közepén, így a halak is gyorsabban visszatértek az etetésemre. Szinte hihetetlen de ebben az időszakban volt olyan este, hogy 16 db kapásom volt. 24-es bojlira, dobálva a Balatonból. Ez még Harsányban is szép teljesítmény lenne A bandanagy végül 30 dekával elmaradt a 20kg-tól, de kárpótolt a halak szépsége, ereje. Szinte biztos vagyok benne, hogy több olyan pontyot is fogtam, ami még nem találkozott horoggal.

Bojlis botok mellet, feedereztünk és klasszikus karikás kishalas horgászatot is műveltünk. Fogtunk pontyokon kívül harcsát, süllőt, angolnát és számtalan keszeget. Ragadozóra a taposott kishal volt a tuti, feedere pedig a 2es pellett 8as ananászos upterssel. Ha 5ször egy helyre dobtunk már csavarta is a konyhaponty

Összességében egy nagyon jó „nyaraláson” vagyok túl. Balaton bebizonyította, hogy rengeteg hal van benne. Tanulság az, hogy kicsit más mértékben kell gondolkodni, mint egy sima horgászat esetén. Nagypontyozni biztosan nem indulnék neki egy hét alatt és az etetőanyaggal se spórolnék. Remélem sikerült pár hasznos információt megosztanom és annyit ígérhetek, hogy idén még visszatérek ide

u.i.: ugyanitt pergető oktatót keresek, mert egy árva balint se tudtam fogni pergetve ebben a két hétben