HÍREK

A szezont rendhagyóan élő vízen kezdem éspedig a Hárosi öbölben.

A Dunával közvetlen kapcsolatban álló öböl híres nagyszámú és sokféle halairól, főleg a keszegfélékről. Célzottan rájuk vadásztam de azért számítani lehet nagyobb halakra is. A szokásos GR 1 etetőanyagot kevertem némi változtatással, színező és ízesítő és egy kis süllyedő morzsa hozzáadásával. A keveréket bővítettem élő anyagokkal, és hozta is az elvártakat.

A versenyekhez igazítva 5 órát horgásztam, egy általam eddig ismeretlen részen és így sikerült 27 db keszeget fogni, hosszú előkés gumizott végszerelékkel, ami a szomszédokhoz képest jónak tűnt.

A GR etetőanyagokat a tavalyi évben is nagy sikerekkel használtam a tavak és élő vizeken egyaránt.

Ajánlom figyelmetekbe, parádés horgászatot biztosít.

Görbüljön mindenkinek!

Sipos Zsolt - Stég Team

Üdv. Mindenki!

Március végén egy kis tavaszi, úgymond évadnyitó pecát terveztem a Nemesnádudvari tőzeges tóra, az 5-ös helyre. Az időjárás extrémnek mondható volt, én az 1033-as légnyomást nem mondanám hétköznapinak.

A folyamatos kísérletezgetés közül egy csalit, illetve annak kombinációját emelném ki, ez pedig az édesfűszer és a hozzá való paszta, valamint még extra tuningként az édes fűszer smoke spray. Hogy miért volt erre szükség? Szinte az egész tórendszer halott volt, én igazából tokra készültem, mert az 5-ös hely amúgy is erről volt híres, de hiába próbáltam az eddig tokra bevált Stéges csalikat, nem igazán indult be a buli.

Utána kezdtem el kísérletezgetni, ilyenkor jönnek nálam szóba a különböző pop upok, uptersek, paszták és spray-k. Kísérletezés közben, nagy meglepetésemre fogtam is egy amurt (március, hideg víz stb. :D) a P85-ös bojlival, amit nagyon nem ennek a növényevő halnak szántam, de hihetetlen nagy öröm volt számomra, valamint az édesfűszer bojlira jött egy kisebb ponty. A pop upokkal is elkezdtem játszadozni, nem is bántam, mert a Monster Crab pop up is adott egy szép halat, utána szépen lassan, majdnem egy napig nulla. És akkor térjünk vissza az édesfűszerre, bepasztázva, lefújva smoke sprayvel: horgászatom utolsó napján adtam neki még egy esélyt és nem bántam meg, kora este intenzív kapás, sajnos mire kontaktot tudtam létesíteni a hallal már rég a part szélét övező bokorban volt, rámentünk csónakkal, próbáltuk menteni a menthetőt, de a hal túljárt az eszünkön, leakadt.

Ugyanez a csalikombináció visszakerült (azt egyébként elfelejtettem írni, hogy közben találtam egy tuti, átjáró helyet, csatornát, ami az 5-ről vezet át a 6-ra) az általam vélt jó helyre és egy 11+os gyönyörű tükröst (nem egyszerű küzdelmek árán) szákolhattam meg. Összességében: bánom, hogy nem fogtam tokhalat, viszont annak örülök, hogy pár pontyot azért bölcsőbe tudtam fektetni, ebben a nem mindennapinak mondható időjárásban, és a többiek eredményét elnézve én még nem is panaszkodhatok! :D :D :D

Reményi László - Stég Team

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

Márciusi hosszú hétvégém 3 napját is Móron, az Ezerjó horgásztó partján töltöttem, a pandémiának köszönhetően csak nappali rapid horgászatokra, de nem eredménytelenül.
2021 új termékei a Tasty megnevezést kapták, hiszen nem csak az illatukkal csalogatják a halakat, hanem az ízükkel is! Ezen termékek a rapid horgászat szerelmeseinek lettek fejlesztve, úgyhogy nem is választhattam volna mást ezekre a horgászatokra! Három fő csoportra bonthatjuk őket :

• sour serie, (savanyú széria)

• sweet serie, (édes széria)

• spicy serie,  (fűszeres széria)

Ezen a kettős front hatású hétvégén egyértelműen a sour széria tasty orange soluble bojlija bizonyult legfogósabbnak banana smoke ball "kupakkal". Nem kell aggódnunk, hiszen a csupán 6 fokos vízben, akár 4-5 órát is kibír 20 mm-es méretben. Csalijaink fogósságát, amik önmagukban is kiválóan dolgoznak, fokozhatjuk tasty spray illetve tasty powerdip használatával.
Etetésnek a jól bevállt soluble boilie széria eper, illetve fruitmix bojlijait használtam némi frissen főzött mag kíséretében.
Az idő ellenére nem panaszkodhatom, hisz a hétvége legnagyobb hala ütötte a 16 kg-os súlyt. A képek magukért beszélnek. 😎👍🏻

Próbáljátok ki ti is ezeket az újdonságokat, a siker nem marad el!

Juhász Gergely - Stég Team

Nagy kedvencem a Red Pepper.. ‼️‼️

Sosem hagy cserben!🤫.. Főleg ha szelektálni kell!

Tóth Péter - Stég Team

Sziasztok!

Amikor ilyen hideg a víz még én se vagyok híve a nagy etetésnek. Ilyenkor különösen felértékelődik, hogy mi kerül a kosárba. Tasty Jam-mel a csemegekukoricát is nagyszerűen lehet ízesíteni, ha kicsit hagyjuk benne ázni, a kukorica szemek szépen átveszik Jam színét és ízét. Én ma minden dobás előtt a method kosár tetejére töltöttem pár szemet, de ha melegebb lesz az idő, akár nagyobb mennyiségben is etethettek az „áztatott” kukoricával, hiszen a Tasty Jam egyik legjobb tulajdonsága, hogy nem csömörlik meg tőle a hal, mint egyes tömény aromáktól.

Sziasztok!

Hosszúhétvégén 3 napot is horgászattal töltöttem Maconkán. Szombaton a gát közepén ültem le a Szikora család mellé. Számomra ez volt az idei év első horgászata, ilyenkor ki vagyok éhezve a halfogásra, a kapás izgalmára. Pontosan ezért hosszúelőkés keszegezést választottam. GR2-es kaja tette a dolgát, minden dobásra húztam a szép dévéreket amíg egy nagyobb eső haza nem zavart.

Vasárnap a 2es szigeten verődött össze kis csapatunk. Sajnos az esti mínuszok nem tettek jót a halak kapókedvének, de délutánra sikerült pár szebb halat szákba terelni, pva bag-es technikával.

Hétfőn az előző napi tapasztaltok alapján a gát első harmadán foglaltunk helyet, bízva abban, hogy a nagyobb testű halak itt tartózkodnak. Két óra horgászat után sikerült is egy hibátlan közel 13kg-os tövest partra segíteni. Utána olyan szembeszelet kaptunk, ami a horgászat élvezeti értékét teljesen lerontotta így a pakolás mellett döntöttünk.

Maconka most még nem mutatta meg az igazi arcát, szerintem az „összevissza” időjárás és a hideg víz miatt passzívabbak a halak a kelleténél. Az új csalikkal még csak ismerkedtünk, az biztos, hogy a KRILL-es upters volt most a legeredményesebb csali. Minden negatívum ellenére azért jó volt újra parton lenni, találkozni rég nem látott barátokkal.

Sziasztok!

Múlt heti betli után ma újra kinéztem a nagy Duna belvárosi szakaszára. Szerettem volna egy szép márnás képet a kivilágított parlamenttel. Ez sajnos megint nem jött össze, mert sötétedés után eltűntek a halak előlem, előtte viszont sikerült párat partra cibálnom 😀

Új dunai szettemet most tudtam először hal alatt tesztelni és nagyon meg vagyok elégedve vele.

Nevis barbel botokat használok a legkeményebb verzióban 360 és 390es hosszban. Ezeket a pálcákat erre a pecára találták ki, nagy kosarakat/ólmot dobálni, erős halakat fárasztani.

Orsó pedig egy Nevis primus feeder, ami megbízhatóan tette a dolgát, bírja a fonott zsinórt és nem probléma neki a nagy nehez kosarakat partra cibálni.