top of page
Keresés

KISFALUD ŐSZ

Sziasztok.

Az elmúlt túráról a beszámolómat 2 részre osztom. Az első részben meder/ radar képekkel és a halak viselkedésével, míg a második felében a horgászat részét szeretném megosztani veletek.

Tartsatok velem!

Az alakulóban lévő bánya....

Mint tudjátok, nem preferálom a „kocka tavakat” a betelepített nagyhalas lavórokat és a percek alatt kifogott 20-30 kg-os halakat.

Ez a kialakítás alatt lévő bányató sem az „egyszerű” vizekhez tartozik, de mindenki mást szeret...ez a horgászat szépsége.

Vasárnap kora este érkeztünk a bányatóra, a tábor építés hosszúra nyúlt, ezért az éjszakát pihenéssel töltöttük.

A hétfő reggelt az előttem lévő terület feltérképezésére szántam.

Hatalmas törések, rengeteg bedőlt fa és sorolhatnám. Igazából nem volt egyenes terület előttem, mintha egy hegység domborzati térképét mutatta volna a radar!

A halak is úgy viselkedtek, mint akik már a tél jeleit észlelik. Csapatokban verődtek össze, rendkívül gyengén táplálkoztak és nagyon keveset mozogtak.

Az első napokban vízközt voltak észlelhetőek, később a mélyebb részeken találtam őket.

A 14°C – 16°C– os víz véleményem szerint, még nem indokolta ezt a jelenséget.

Hozzá kell tennem, hogy a 4 nap alatt a légnyomás 1001 – 1005 között ingadozott, ami nem a legoptimálisabb. A kettős fronthatás is kihatott mindenre.

Rengeteg eső, szél szintén nem segítette a pecánkat.

Az általam jónak vélt helyekre kerültek a szerelékek.

Az elhagyós szereléken beton súlyt használok, amit nem volt egyszerű feladat elhelyezni a dimbes-dombos aljzaton.

Délután semmi esemény nem történt a ránk zúdult esőt leszámítva. Emellett némi megfázás és foggyulladás. Ezért én az elkövetkezendő bő egy napot a sátorban töltöttem.

A harmadik nap éreztem magamban az erőt a horgászat folytatásához. A botok ezen idő alatt is a vízben voltak, rá kellet jönnöm, hogy nem jó helyen vannak. Valami nem stimmel...

Szerda délelőtt a több mint 30 órája vízben ázó golyó gazdára talált. Adott egy kis erőt, izgalmat az uszonyos.

Kicsivel később a második jelző is megszólalt. Csónakból fárasztani még egy sekélyebb vizü tóban is hatalmas élmény, hát még egy mély bányatavon!

Ő is sikeresen partra került egy pár fotó idejére. Ezután újra a vízre mentem és próbáltam más helyeket keresni. A csalit is lefinomítottam egészen 16mm – ig! (erről végén kicsit bővebben). Az új helyek és a csali kicsinyítése meghozták a várva várt eredményt. Egymás után szólaltak meg a jelzők.

Igazi ponty parádé alakult ki. Bőrponty, töves, tükrös és nyurga nem tudtak ellenállni a golyóknak. A nagy csali nagy hal, kis csali kis hal elmélet pont az ellenkezőjét mutatta!!

Kicsit térjünk ki az általam használt csalikra.

Mint már feljebb említettem....

A nagy csali kishalat, míg a kis csali nagy halat adott!

Személyes kedvenceim, az édes fűszer, a Sea mixture és az sz1 kerültek bevetésre.

Ebből szeretném a Sea mixturet kiemelni!

A legtöbb halat ennek a golyónak köszönhetően fogtam.

Hard, wafters, főzött és popup formában, valamint ezek kombinálásával.

A végső „meglepetést” a Ronnie rigen felkínált sea mixture popup adta, ami 20 percen belül 2 szer is gazdára talált 9m – er mélységben. Közülük az egyik meglépett.

A csalik ismét bizonyították ,hogy sok időt bírnak a vízben ( ugyan az a csali 48 óra és sok hal után is még egyszer vissza került). Összességében egy igazi őszi nagyhalas pecát tudhatok magam mögött. Volt sátor körüli árok ásás (mert arra ébredtünk, hogy egy pocsolyában lakunk) tábortűz, sütögetés feleségem jóvoltából. Baráti beszélgetés.

Természetesen többen voltunk jelen ezen a pár napon. Ők más oldalakon illetve platformokon osszák meg a tapasztalataikat veletek.